Kotva
Mapa webu
A
A
A

VŠEOBECNÉ INFORMACE O PŘÍPRAVNÉ TŘÍDĚ


Přípravná třída je určena dětem s odkladem školní docházky. Děti jsou přijímány na žádost zákonného zástupce, na doporučení pedagogicko psychologické poradny a po vydání rozhodnutí ředitele školy.

Ve školním roce 2021/2022 budeme otevírat jednu přípravnou třídu s kapacitou maximálně 15 dětí. 

 

Hlavním cílem přípravné třídy je duševní a tělesný rozvoj dětí, rozvoj komunikačních dovedností, sociálních vztahů, předcházení specifickým poruchám učení a příprava na bezproblémový vstup do prvního ročníku základní školy.

 

ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM pro přípravnou třídu vychází z rámcově vzdělávacího programu jako doporučeného vzdělávacího programu MŠMT.

 

Přípravná třída spolupracuje s pedagogicko psychologickou poradnou formou návštěv pracovnic PPP ve třídě a formou odborných přednášek pro učitelky přípravných tříd na pracovišti poradny.

 

Ve vzdělávání dětí je kladen důraz na rozvíjení smyslového vnímání, prevenci vadné výslovnosti, grafomotorická cvičení a předcházení specifickým poruchám učení. Zvláštní důraz je kladen na individuální práci s dítětem nebo práci v menších skupinkách. Většina činností probíhá hravou formou.

 

Denně je ve třídě zařazována preventivní logopedická péče. Prevence poruch a vad výslovnosti je na místě pokud nejsou ještě zafixovány vadné mluvní stereotypy. Rodiče budou včas upozorněni na případnou nutnost docházky k logopedovi.

 

Nástup do školy znamená pro dítě s výraznější vadou výslovnosti větší zátěž než pro ostatní. Vada výslovnosti se samozřejmě promítá do výuky čtení a psaní. Dítě čte špatně. Píše tak, jak vyslovuje. Tyto potíže mohou vést ke vzniku specifických poruch učení (dyslexie, dysortografie - poruchy čtení a pravopisu).

 

Prevence specifických poruch učení je prováděna pomocí speciálních metod, her, cvičení a speciálních didaktických pomůcek. Děti s odlišným mateřským jazykem navštěvují intenzivní kurzy českého jazyka.

 

Naše zkušenosti, ohlasy rodičů a učitelek prvních ročníků potvrzují, že se úsilí během nultého ročníku vyplácí. Pozitivní je také zkušenost, že děti, které mají potíže např při soustředěné pozornosti nebo s hyperaktivitou, se během prvních měsíců znatelně zklidní. Výhodou pro tuto specifickou práci je snížený počet dětí ve třídě a možnost prolínání bloků s učením s bloky relaxačními. Každé dítě zjistí, že učení může být příjemné a zábavné, na školu se aklimatizuje a získá k ní svůj vztah. Děti nejsou klasifikovány, hodnocení je slovní. Na konci roku se mohou těšit na slavnostní předání Pochvalného listu.

 

Vzdělávání je přizpůsobena také učebna, která je rozdělena na pracovní a relaxační část. Učebny přípravných tříd jsou umístěny v klidné zóně pavilonu A v blízkosti šaten, školní jídelny, družiny i tělocvičen.

 

Dění ve třídě se snažíme co nejvíce přiblížit rodičům na třídních schůzkách a individuálních konzultacích. Spolupráce s rodinou je pro nás velmi důležitá.

 

Třída je v provozu denně od 7.40 do 11.40 hodin. Rodiče mají možnost využít pro své dítě ranní i odpolední školní družinu.

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.